tiistai 12. elokuuta 2008

Käytäntöä

Kirjaanpa eilen Iiriksen kanssa käytyä keskustelua (joka oli tosin luonteeltaan enempikin sellainen, että Iiris suunnitteli ja järkeili ja oli käytännöllinen ja ihailtavan tasapainoinen ääneen ja minä nyökkäilin ja haudoin jo pahasti versovaa kuvataiteellista identiteettikriisiäni, eikä oikea keskustelu niinkään, mutta hys).

Sunnuntaina ne näyttelynpitäjät, jotka ovat Suomessa siis suuntaavat näyttelypaikalle. Puhuimme kymmenen aikaan aamulla lähdöstä. Optimistista kyllä, mutta hei, oon hereillä nytkin, vaikka lomaa on kuukausi takana ja toinen mokoma edessä. Viikonpäivää en sitten tiedäkään...

Ja, rakkaat lapset, myös Pauliina, joka on vielä jossain kaukana: läksyjä. Selvittäkää ja ylös kirjatkaa etukäteen näyttelyviikonlopun ja sitä välittömästi edeltävien ja seuraavien päivienne aikataulut, jotta kaikki aika-asiat voi sunnuntaina lyödä lukkoon. Miettikää etukäteen myös, mitkä työnne ovat nyt sitten tulossa, noin niinkuin jotenkin. Mieltään saa vielä sunnuntain jälkeen muuttaa tässä asiassa ja uusia näyttelytöitä rykiä esiin viime hetkiin asti, koska deadlineponnistuksesta pitää repiä kaikki irti. Itsehän saan jotain aikaan vasta kun sen on pakko olla valmis alle kuuden tunnin kuluttua.

Mökillä oli luonnosrikasta. Siskonpeti-piirroksista tuli vaan puolet valmiiksi, mutta kyllä se siitä. Joo joo, ihan kohta.

2 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Mä olen hyvin todennäköisesti messissä. Diggurilan Silggi, here we come!

Oliko puhetta siitä, minä päivinä/aikoina näyttely olisi auki? Itse toivoisin, että ainakin kahtena päivänä, ja mun mielestä avajaiset pe-iltana ois kiva! Mitä muut tuumivat?

saga kirjoitti...

mun on ehkä pakko vetäytyä tästä projekstista. vietän viikonloppuni kokonaan ikeassa, niin surullista kuin se onkin.